ارتودنسی متحرک چیست؟ هزینه ارتودنسی متحرک چقدر است؟
نوشته شده توسط : رعنا

به طور کلی می توان گفت که خود ارتودنسی یک شاخه تخصصی در رشته دندانپزشکی است. اقداماتی که در این شاخه انجام می شود شامل ارزیابی، تشخیص و اصلاح یا درمان مشکلات مختلف دندانی مانند کج و ناصاف بودن، شلوغی دندان ها، جلو بودن یکی از فک ها و . است. با پیشرفت روز به روز علم مخصوصا در صنعت دندانپزشکی، انواع مختلفی از این درمان به وجود آمده است و با توجه به نیازهای بیمار از هر یک از آنان استفاده می شود. دسته بندی کلی ارتودنسی دندان شامل ارتودنسی متحرک و ثابت می شود، که هر کدام از آنها نیز مدل ها و انواع مختلفی دارند.

در این مقاله قصد داریم تا درباره نوع متحرک این نوع درمان توضیحاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

ارتودنسی متحرک و مزایای آن

ارتودنسی متحرک همانطور که از نامش پیداست، به شما این امکان را می دهد که هنگام غذا خوردن و یا مسواک زدن، دستگاه ارتودنسی را از دهان خود خارج کنید. رایج ترین نوع ارتودنسی متحرک با نام ارتونسی اینویزیلاین و نامرئی شناخته می شود که از یک قالب و پلاک پلاستیکی تشکیل شده است که به طور منحصر به فرد برای دندان های هر فرد ساخته می شود و در دهان قرار می گیرد.

ارتودنسی متحرک معمولا برای درمان و اصلاح مشکلات جزئی در دندان ها و فکین به کار می رود و برای ناهنجاری های شدید کاربردی ندارد. این دستگاه به آرامی دندان ‌ها را تحت فشار قرار داده و آنها را به نرمی و به آرامی به جایگاه مطلوب منتقل می ‌کند تا به حالت طبیعی و ایده‌ آل برسند.

مزایای ارتودنسی متحرک درمان دندان

  • هزینه مقرون به صرفه: در مقایسه با دیگر روش‌ ها، ارتودنسی متحرک هزینه کمتری دارد و برای افرادی که به دنبال راهکاری اقتصادی برای اصلاح دندان ‌ها هستند، گزینه مناسبی است.
  • آسانی در تمیز کردن: امکان خروج بریس از دهان، این روش را برای تمیز کردن و بهداشت دهان مناسب می ‌کند.
  • ظاهر بهتر نسبت به ارتودنسی ثابت: ارتودنسی متحرک دارای ظاهری بهتر و کمتر مشخص نسبت به ارتودنسی ثابت است، که این امر خصوصا برای افرادی که به زیبایی درمان حساس هستند، جذاب است.

هزینه ارتودنسی متحرک چقدر است؟

می دانیم که هزینه ارتودنسی دندان برای افراد میزان یکسان و ثابتی نیست و با توجه به مشکل و شدت آن و نوع دستگاه ارتودنسی انتخاب شده، قیمت تمام شده ارتودنسی دندان میزان متفاوتی خواهد بود. هزینه ارتودنسی متحرک برای هر فک بین ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان (ده میلیون تومان) تا ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان (ده میلیون تومان) با توجه به نوع روش و درمان مورد نیاز متغیر است.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: